The Juvet Hotel, Geiranger, and Ålesund with two former Miss USA Contestants

For noen helger tilbake hadde jeg et veldig spennende besøk her i Ålesund fra min beste amerikanske venn her i Norge, Carrie!

Hun hadde også ei venninne med seg, hun heter Candace som var på besøke fra Los Angeles. De møtte hverandre på Miss USA for mange år siden, når Carrie var Miss Florida og Carrie var Miss Ohio. Nå er Carrie en lege som har blitt businesskvinne, og Candace er en advokat som har blitt skuespiller. Å ha dem på besøk i Ålesund var supert og vi gjorde så mange interessante ting!

Vi gikk til lunsj i byen på Anno restaurant, vi var på Jugendstilsenteret, på besøk i flere jugendstilhus, til West Nordic Film Festival, på fjellturer opp Høgenakken, opp trappene til Aksla og Fjellstua og middager hos oss! På fredag laget jeg taco, og på lørdag laget Rasmus bacalao! Det var kjempe gøy!

På søndag leide Carrie bil og kjørte oss på et stort eventyr! Vi kjørte til Geiranger, Candace var veldig misfornøyd med det fordi hun syntes de store, bratte fjellene var kjempeskumle. Når vi var i Geiranger regent det mye og Candace foretrakk å være tørr i bilen.

Carrie og jeg hadde en kjempe gøy tur sammen i Geiranger! Vi gikk rundt, koste oss på en kafe og gikk en stilig tur opp trappene ved et fossefall! Da tok vi en shortcut ned en bratt skråning! Vi ble kjempevåte, men det var så så så gøy!

Etterpa kjørte vi til destinasjonen vår: Juvet landskapshotell! Samme hotellet som er i filmen Ex Machina. Det var så kult!! Vi gikk inn og satt fra oss koffertene våre og Candace på hotellrommet. Så kjørte Carrie og jeg opp til Trollstigen! Da vi var der så vi en filminnspilling! Carrie og jeg tok mange bilder av Trollstigen fra utsiktspunktet.

Carrie Ann Mantha, Juvet Hotel Norway

Den kvelden spiste vi en utrolig god middag på Juvet. Der var et par fra Frankrike, et par fra Russland (som vant den norske ferien sin i et radio show i russland!), et par fra Colorado med en barn, og oss tre! Vi spiste en femretters med vin. Det var helt fint.

Brooke Eriksen, Juvet Hotel Norway

Etter middag, tok vi en flaske rødvin ned til saunaen og hadde en fin jentekveld med mye å snakke om! Carrie og jeg satt oss ut i hottuben i pøsende regn med vin og koste oss med samtaler! Det var veldig kult.

Neste morgen stod vi opp kl seks og tok matpakken som Juvet laget for oss, og kjørte tilbake til Ålesund slik at jeg kunne være tilbake til norskkurs kl 0830!

Jeg kunne ikke bedt om en bedre helg med min beste amerikansk-norske venninne!

If you’re interested in visiting Ålesund please send me a message through my messaging option (up top on the website!) or find me on Facebook at Facebook.com/brookeeriksenblog and I’d be happy to help you arrange your visit here!

Tusen takk til Carrie for besøke og en helt bra helg, og så hyggelig og møte Candace (takk for mange bildene Carrie, Candace, og Rasmus!)!